Dodavatele energií loni změnilo přes půl miliónu zákazníků.

Dodavatele elektřiny loni změnilo 360 tisíc odběratelů, o třetinu víc než v roce 2015. Dodavatele plynu vyměnilo 204 tisíc zákazníků, vyplývá ze statistik státního operátora OTE.

Z 360 tisíc klientů, kteří loni vyměnili dodavatele elektřiny, tvořily největší podíl domácnosti – celkem jich bylo 263 tisíc. Dalších 81 tisíc byli podnikatelé a firmy (maloodběratelé) a 14 tisíc velkoodběratelé. U plynu loni změnilo dodavatele přes 170 tisíc domácností a přes 30 tisíc firem.

Oproti roku 2015 je to v obou případech nárůst, počet změn nicméně nepřekonal rekordní roky 2011 a 2012. Tehdy to bylo u elektřiny 473 tisíc zákazníků (v roce 2012) a u plynu 362 tisíc odběratelů (rok 2011). Energie v Česku loni dodávalo podle údajů OTE téměř sedm desítek společností.

Při změně dodavatele si lidé musejí dávat pozor na pokuty u smluv na dobu určitou. Lepší informování klientů, kdy mohou odejít, požaduje nový etický kodex ERÚ. Řada velkých dodavatelů ho ale zatím nepodepsala. „Na ERÚ se loni obrátilo několik set spotřebitelů, kteří chtějí ukončit smlouvu a ptají se svého dodavatele energií, kdy mohou odejít bez sankcí. Někteří dodavatelé však mlží nebo odpověď vůbec neposkytnou,” řekl Novinkám mluvčí Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Michal Kebort.

Příslušný paragraf energetického zákona, který přiznává zákazníkům právo na tuto informaci, přitom podle něj nehovoří úplně jasně. I proto ERÚ k začátku letošního roku aktualizoval etický kodex obchodníka s elektřinou a plynem právě o povinnost dodavatele sdělit zákazníkovi termín, ke kterému je možné smluvní vztah ze strany zákazníka ukončit.

Celý článek si můžete přečíst ZDE.

Zdroj: www.novinky.cz, 29.3.2017

Podělte se s námi o své zkušenosti s dodavateli!


Nebojte se změny dodavatele, se službou LICIT máte garanci právního servisu i bezproblémového zajištění dodávek. Kontaktujte nás a přesvědčte se sami, že je změna dodavatele jednodušší než kdy dříve.